Sziasztok!
A Ford még legalább egy hónapig, május 4-ig szünetelteti a jármű- és motorgyártást legtöbb európai üzemében a koronavírus-járvány következményeként – közölte az amerikai autógyártó európai leányvállalata.
A gyártás újraindítása a következő hetek járványügyi eseményeitől, az adott időben érvényes országos szintű korlátozásoktól, a beszállítók rendelkezésre állásától és a márkakereskedői hálózat működésének lehetőségeitől függ. “Reméljük, hogy a következő hónapban javul majd a helyzet, ám a munka újrakezdésével kapcsolatos terveink továbbra is a mindenkori feltételektől és az adott országok kormányainak rendelkezéseitől függnek” – fogalmazott Stuart Rowley, a Ford of Europe elnöke.
Annak ellenére, hogy a szigorú jogszabályi előírások miatt az állami szerződéseknél igencsak el tud nyúlni a reakcióidő, a közbeszerzéseknél már most elég jól lekövethető, hogyan vágta haza a koronavírus a gazdaság egyes szegmenseit. Visszamondott megállapodások, félbehagyott beruházások, kitolt határidők kísérik a járványt, egyelőre ugyan többnyire csak a kisebb projekteknél, de ez utóbbi valószínűleg hamar változni fog.
Az EU Tanácsa jóváhagyta az elektronikus dokumentumokra vonatkozó előírásokat az áruszállításban
2025-ben a szállítmányozók használhatják majd az elektronikus dokumentumokat az Európai Unió összes országában. Az EU Tanácsa ezen a héten jóváhagyta az elektronikus áruszállítási információról szóló rendeletet (eFTI).
Április 7-én az Európai Unió Tanácsa jóváhagyta az Európai Parlament Közlekedési Bizottsága által januárban elfogadott beszámolóját az elektronikus áruszállítási információról (eFTI).
Az eFTI-ről szóló rendelet új platformokat vezet be az információ átadásához, amelyekre a rendelet hatálya kiterjed. Az E-CMR-re ez a hatály nem terjed ki, de ráépülhet az információra a platformon. Konkrétan az e-CMR-ben meglévő adatok és az illetékes szervek által megkövetelt adatok szabályozási információknak való megfelelőség igazolására szolgáló adatok lehetnek azonosak” – tájékoztatta a trans.INFO-t az európai parlamenti képviselő irodája.
A Benelux-államok az elektronikus fuvarlevelek használatára szólítanak fel
Belgium, Hollandia és Luxemburg közlekedési miniszterei arra kérik a teherautó-vezetőket és a szállítmányozókat, hogy használják az e-CMR-t. A dokumentumok elektronikus változata lehetővé teszi az érintkezés és a koronavírus terjedésének korlátozását.
A Benelux-államok közlekedési miniszterei kiemelik az e-CMR előnyeit a koronavírus okozta válság idején, és felszólítanak annak használatára. Az elektronikus fuvarlevelek ugyanis komoly ütőkártyával bírnak – lehetővé teszi az emberek közötti érintkezés korlátozását, így csökkentik a koronavírussal való megfertőződés kockázatát.
HATÁRINFO
Szlovákia: Parassapuszta ¼ óra/be; Rajka 1/2 óra/be; Vámosszabadi ¾ óra/be
Ausztria: Hegyeshalom 1 óra/be
Szerbia: Röszke 3 óra/be; Kelebia 2 óra/be
Románia: Ártánd 2 óra/be; Csanádpalota 1 óra/be