Petíció a közúti áruszállítás kormányzati támogatásáért
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) egybehangzó álláspontja az, hogy az alágazat működőképességének megőrzése érdekében szükséges kormányzati beavatkozások már most megkésettek, az intézkedések nem tűrnek további halasztást, a magyar vállalkozások ugyanis napról napra kerülnek egyre kilátástalanabb helyzetbe – önhibájukon kívül. Mindez veszélybe sodorja a mintegy 130 ezer családot foglalkoztató, a GDP 6%-át adó szektor működését.
http://fuvarlevel.hu/olaszorszag-jelenteni-kell-a-belepest/
Olaszországi vagy Olaszországon áthaladó (tranzit) fuvar esetén a sofőrnek bejelentést kell tennie a helyi egészségügyi hatóságnál (ASL). A bejelentés e-mailen vagy online tehető meg az alábbi nyomtatvány kitöltésével (Dipartimento di prevenzione).
Koronavírus – Újrainduló gyártás, új termékek és szolgáltatások a járvány körülményei között
Az autóipar fokozatosan próbál visszaállni a termelésre. A győri Audinál kedden már részlegesen újraindult a munka a motorgyárban, egy összeszerelő soron, a termelést lépcsőzetesen futtatják fel. A járműgyárban ezen a héten még nem dolgoznak.
A termelést újraindító cégek közé kedden a Bridgeston is beállt. A nemzetközi gumiabroncsgyártó közölte: folyamatosan újraindítja gyárai működését a termékei iránti kereslet alapján az EMIA (Európa, Oroszország, Közel-Kelet, India és Afrika) régióban. A cég tatabányai gyára a járvány hatására “egy rövid időszakban csökkentett kapacitással üzemelt” – emlékeztettek közleményükben. Az újraindítási tervek tükrözik a keresleti trendeket. A vállalat az EMIA régióban számos piaci szegmensben, köztük a közvetlenül az autógyáraknak szállított személygépkocsi gumiabroncsok, valamint a kereskedelmi (teherautó és autóbusz) abroncsok szegmensében már élénkülést tapasztal – írták. A vállalat számos munka-egészségügyi óvintézkedést hozott gyáraiban – tették hozzá
A Magyar Suzuki Zrt. egyelőre annyit közölt: minden korábbinál összetettebb egészségügyi biztonsági intézkedéseket vezetett be, így az esztergomi gyára készen áll a termelés újraindítására. A vállalat folyamatosan elemzi a piacokat, a kormányzati intézkedéseket, amelyek tükrében hetente felülvizsgálja az indulás időpontját, amely várhatóan 2020. április 27.
Az Opel Szentgotthárd szintén azt jelezte, hogy készen áll a termelés újraindítására, szigorított egészségvédelmi intézkedések bevezetését követően. Az újraindulás időpontja azonban függ az autópiaci helyzet alakulásától és az esetleges további korlátozó intézkedésektől – jelezte Kaszás Zoltán, a motorgyár sajtószóvivője.
Az újraindulás időpontja szavai szerint függ az autópiaci helyzet alakulásától és az esetleges további korlátozó intézkedésektől, de a magas szintű védelmet nyújtó és a hivatalos előírásoknak megfelelő egészségvédelmi intézkedések bevezetése után az újraindulást. Eközben egy másik nemzetközi vállalat, a Procter and Gamble (P&G) arról számolt be, hogy két magyarországi gyára – Csömörön és Gyöngyösön – teljes kapacitással működik, amit az tett lehetővé, hogy számos intézkedést hoztak a koronavírus fertőzés megakadályozására. A két gyár mintegy 2500 dolgozója közül az irodai alkalmazottak többsége otthonról végzi feladatait. Magyarországon is gyártott termékeik alapvető szükségleteket elégítenek ki, így keresletük ebben az időszakban sem csökkent – tették hozzá. A két gyár a Hyginett Magyar-Amerikai Higiéniai Cikkeket Gyártó Kft. keretén belül üzemel.
A járványhelyzet a Molt arra késztette, hogy fertőtlenítők gyártásba kezdjen. Az egyik első felhasználója az új terméknek, a Volánbusz. Az első szállítmánnyal 5000 liter MOL Hygi Fluid kézfertőtlenítő és 5000 liter MOL Hygi Flow Rapid felületfertőtlenítő folyadék érkezett a közlekedési vállalathoz kedden – közölték. A Volánbusz nagy erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy óvja utasai és autóbusz-vezetői egészségét – hangsúlyozták a közleményben.
Tovább bővült a videó banki alkalmazása Magyarországon azzal, hogy keddtől a Takarékbank személyes ügyintézést igénylő lakossági ügyfelei okostelefonjuk, laptopjuk, tabletjük vagy asztali számítógépük segítségével élő videókapcsolaton keresztül intézhetik ügyeiket. Az így intézhető ügyek körébe tartoznak egyebek mellett a hitelekhez, bankkártyájukhoz, bankszámlájukhoz, vagy akár a lekötésekhez kapcsolódó ügyletek. A közlemény szerint a videós ügyintézés ugyanolyan biztonságos, mint a fióki kiszolgálás, az ügyfelek azonosítása megegyezik a bankfiókban alkalmazott folyamattal. A létrejövő nyilatkozatot, adatlapot, szerződést az ügyfelek hang alapon tudják aláírni. A megkötött szerződéseket a banki aláírás után postai úton juttatja el a Takarékbank az ügyfeleknek.
Ehhez hasonló fejlesztést hajtott végre a Generali Biztosító is. A koronavírus járvány terjedése miatt bevezetett újabb digitális megoldásuk lehetővé teszik a megtakarításos életbiztosítások esetében a törvény által előírt kötelező átvilágítást és az aláírást is teljesen online, személyes jelenlét nélkül. Ezzel teljesen papírmentessé vált az életbiztosítási értékesítési folyamat a Generalinál – tették hozzá.
Győr, Debrecen nyitva, Szentgotthárd készülődik-életjeleket mutat a tízezreket foglalkoztató autógyártás, beszállítókat is feltámaszthatnak
Audi, Győr – Dolgozók száma: kb. 13 ezer fő
A győri gyár április 14-én fokozatosan újrakezdte a termelést, a cég tájékoztatása szerint különböző óvintézkedések mellett: sűrítették például a dolgozókat szállító szerződéses buszjáratok számát, és új szabályokat léptettek életbe a távolságtartásra vonatkozóan. Mindenki oktatáson esik, esett át, mielőtt újra munkába áll, a dolgozók maszkot kapnak, és előre csomagolt meleg ételt.
Opel, Szentgotthárd – Dolgozók száma: kb. 830 fő
Nincs még pontos dátum az újraindulásra, de a vállalat mai bejelentése szerint készen állnak, és ezt az üzemi tanács, a szakszervezetek és a munkavédelmi képviselők is támogatják. A megfelelő egészségvédelmi intézkedéseket a március 18-i leállás óta megtették, újraindítás után napi szinten osztana majd higiéniai maszkokat, jelölik és betartatják a biztonságos távolságot, nyitva tartják a munkaállomásokon és a pihenőhelyeken az ajtókat (kivéve a tűzvédelmi ajtókat), kiküszöbölték a kilincsek érintésének szükségességét, fokozottan tisztítják a szerszámokat és munkafelületeket, „pihentetik” a beérkező alkatrészeket, és úgy ütemezik a műszakváltásokat, hogy a más műszakokban dolgozók ne találkozzanak egymással.
Hankook, Rácalmás – Dolgozók száma: kb. 3300 fő
A Hankook Tire rácalmási gyáregysége március 24-én állt le, majd április 14-én újraindította a gyártást, mert mint a vállalat közölte, a jövőben is biztosítani szeretnék az üzleti partnerek folyamatos kiszolgálását.
Náluk is maszkokkal, szigorított higiénés rendszabályokkal, rendszeres fertőtlenítéssel, extra buszjáratokkal, az étkezési rend átalakításával, és a munkavállalók tájékoztatásával, oktatásával védekeznek. A külföldi utazásokat továbbra is korlátozzák, a szállítmányok beléptetését pedig szigorúan ellenőrzik. A gyárban személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik számára gyártanak gumiabroncsokat, arról egyelőre nem számoltak be, hogy a dolgozók hány százaléka vette fel a munkát Bridgestone, Tatabánya – Dolgozók száma: kb. 1200 fő
Szintén mai hír, hogy a világ legnagyobb gumiabroncs- és gumigyártó vállalata április 14-től folyamatosan újraindítja a termelést az EMIA régió (Európa, Oroszország, Közel-Kelet, India és Afrika) számos gyárában a megfelelő egészségügyi óvintézkedések mellett. Spanyolországban és Oroszországban az összes üzemet érinti a nyitás, Olaszországban és Belgiumban várhatóan még ebben a hónapban újraindul a gyártás, az indiai, dél-afrikai és franciaországi gyárak egyelőre zárva tartanak. A lengyelországi és magyarországi gyártóüzemek egy rövid időszakban csökkentett kapacitással üzemeltek, Tatabányán március utolsó hetében belassult a termelés, majd a húsvét előtti hétre le is állították.
A társaság lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az újraindítási tervek tükrözik a keresleti trendeket: a vállalat már számos részpiacon élénkülést tapasztal, például az autógyáraknak szállított személygépkocsi gumiabroncsok, valamint a teherautó- és autóbusz-abroncsok szegmensében.
kedden.
Autoliv, Sopronkövesd – Dolgozók száma: kb. 2200 fő
Ha ideiglenesen is, de már újraindult a termelés a biztonsági öveket készítő sopronkövesdi Autoliv gyárban, igaz, alig dolgoznak kétszázan a 2200 munkavállalóból. Ezt a Kisalföld írta meg néhány nappal ezelőtt, és idézte a gyár szakszervezetének titkárát, aki szerint van valamennyi megrendelés, és ennek volumenéhez igazodik a munkaigény.
HATÁRINFO
ROMÁNIA: Ártánd 2óra/ki; 2óra/be; Csanádpalota 1 óra/be; Csengersima 1 óra/be
AUSZTRIA: Hegyeshalom 2 óra/be
SZLOVÁKIA: Parassapuszta ½ óra/be; Rajka 2 óra/be; Vámosszabadi 1/4 óra/be