A lengyel fuvarozási szövetség, a TLP két hete felszólította az EU-t, hogy függesszék fel a munkát és vonják vissza a Mobilitási Csomagot a COVID-19 járvány miatt. Most hasonló felszólítást adott ki nyolc orzság szállítmányozásügyi minisztere is. A felszólítás címzettjei az Európai Bizottság vezetője (a fényképen középen), az Európai Parlament vezetője és a horvát elnökség.A felszólalásukban a bulgáriai, ciprusi, lengyelországi, lettországi, litvániai, magyarországi máltai és romániai miniszterek azt emelik ki, hogy az Európai Unióban a legtöbb közúti szállítmányozó cég kis- és középvállalkozás, amelyek különösen ki vannak téve a koronavírus-járvány következményeinek. Az Európai Uniónak arra kellene koncentrálnia, hogy támogassa ezeket a vállalkozásokat a drámai helyzetben, amelyben jelenleg vannak, ahogy segít a légi fuvarozóknak a megfelelő előírások módosításával.
VISSZATÉRVE: A MOBILITÁSI CSOMAG tartalmára Forrás: 2020.jan.21.
A Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottság és a finn elnökség kedden hagyta jóvá a közúti szállítási ágazat reformjáról szóló új megállapodást, jelentette be az Európai Parlament. Ez az egyezmény szabályozza a kabotázsműveleteket, a munkavállalók kiküldését, a postaláda-társaságokat és a járművezetők munkakörülményeit.
Kabotázs
A megállapodás megtartotta a kabotázs eddig is meglévő korlátait (azaz hét nap alatt három művelet történthet), de kabotázstevékenység végzése során muszáj lesz a tachográfot a határátlépések regisztrálására is használni. A TRAN bizottság nem felejtette el a két kabotázsművelet közötti „cooling-off” időszakot sem, amelynek négy napig kell tartania.
Ezenkívül a Mobilitási Csomag e változata meghatározza, hogy a kiküldetési szabályokat alkalmazni kell a kabotázsra és a nemzetközi szállítási műveletekre is (de nem kell alkalmazni tranzit és bilaterális műveletek esetén).
A kisteherautóknak rendelkezniük kell menetíró készülékkel
A furgonos nemzetközi szállítmányozási szolgáltatásokat már egy ideje szeretné szabályozni az EU. Most ez is megtörtént: ez a megállapodás kimondja, hogy a 2,5 tonnát meghaladó könnyű haszongépjárműveket, amelyek nemzetközi szállítási szolgáltatásokat nyújtanak, menetíró készülékkel kell felszerelni.
Járművezetők kiküldetése
A megállapodás megkísérli szabályozni a járművezetők kiküldetését is.
A járművezetők kiküldetésére vonatkozó uniós szintű szabályok egyértelmű jogi keretet adnak, hogy ezeket a szabályokat könnyen alkalmazhassák a rendkívül mobil közlekedési ágazatban, így el lehessen kerülni az eltérő nemzeti megközelítéseket és biztosítani lehessen, hogy a járművezetőket tisztességesen díjazzák – szerepel az megállapodásban.
A járművezetők munkakörülményei – kötelező hazatérés, kabinban alvás
A járművezetők rendszeres hazatérése érzékeny témája volt a tavalyi, az Európai Parlamentben folytatott tárgyalásoknak. Ez a megállapodás azt javasolja, hogy az üzemeltetők gondoskodjanak arról, hogy a járművezetők három-négy hetente visszatérjenek hazájukba.A heti pihenésre vonatkozó szabályok nem sokat változtak: a heti 45 órás pihenést nem lehet a kabinban eltölteni.
Múlt hét végén a CDU (Németország Kereszténydemokrata Uniója) azt javasolta, hogy mentsék fel a jövedelemadó alól a szállítmányozási, egészségügyi és kiskereskedelmi üzletág dolgozót.A képviselők azt akarták, hogy a munkaadók értékelhessék ezeket a munkavállalókat anyagilag, úgy, hogy prémiumot fizetnek nekik adómentesen a nagyon kedvezőtlen körülmények között végzett munkáért. A prémium, amelyet a CDU kérvényezett, nem lehetett volna része a fizetésnek, és egyszeri alkalommal kerülne kifizetésre.
Akár 1500 euró bónusz
Olaf Scholz pénzügyminiszter reakciójára nem kellett sokat várni.Sok munkaadó bejelentette, hogy prémiumot szeretne adni a dolgozóinak. Mint a szövetségi pénzügyminiszter hétfőn utasítást adok ki, hogy az ilyen prémium 1500 euró összegig teljesen adómentes lesz” – mondta Scholz vasárnap a „Bild am Sonntag” hetilapnak adott interjúban”.
„Nincs elég pénzügyi vagyontartaléka a magyar társadalomnak 2020-ban, hogy egy tartós jövedelemkiesést kezelni tudjon”
fuvarlevel.hu/spanyolorszagban-a-nem-letfontossagu-agazatok-leallnak-ket-hetre/
Spanyolországban a nem létfontosságú ágazatok leállnak két hétre a koronavírus-járvány terjedésének megfékezése érdekében – jelentette be a spanyol miniszterelnök. Az áruszállítást nem érinti a leállás.
Az erről szóló rendeletet vasárnap fogadja el a kormány és március 30-tól április 9-ig lesz érvényben. A létfontosságú ágazatok közé tartozik például az egészségügy, a mezőgazdaság, az élelmiszeripar, az áruszállítás, a közműellátás, a gyógyszeripar és a telekommunikáció. A dél-európai országban két hete szükségállapot van érvényben. Az oktatási intézmények zárva vannak, és csak meghatározott esetekben, például munkába járás vagy bevásárlás miatt lehet kilépni a lakásból.