https://www.mkfe.hu/hu/mediamenu/hirek/belföldi-hírek.html
Schanda Tamás: aki teheti, magyar fuvarozó céget válasszon az áruja szállíttatásához!
„Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot az egyes ágazatok képviselőivel, így a közúti szállítás helyzetéről napi szinten kapjuk a friss információkat” – reagált tegnap közleményében Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti és stratégiai államtitkára az érdekképviseletek csütörtökön megküldött levelére. A miniszterhelyettes arról is beszámolt, hogy a magyar szállító cégek pozícióinak megerősítése érdekében megtehető lépésekről a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete vezetőivel is éppen egyeztetéseket folytat a szaktárca. Schanda Tamás hozzátette: az áruszállítással foglalkozó cégek és a munkatársaik teszik lehetővé azt, hogy a magyar emberek hozzájussanak az üzletekben azokhoz a termékekhez, amelyeket meg szeretnének vásárolni – ezért köszönet illeti a szektor dolgozóit, vállalkozóit.
Hozzátette, különösen fontos, hogy aki teheti, magyar fuvarozó céget válasszon az áruja szállíttatásához, hiszen ez a szektor nagy kihívásokkal szembesül most.
https://hungarokamion.hu/2020/04/18/fleethero-net-ingyenes-segitseg-fuvarozoknak-szallitmanyozoknak/
Fleethero.net – Ingyenes segítség fuvarozóknak, szállítmányozóknak
Az soforallas.com az elmúlt egy hónapban sok megkeresést kapott ügyfeleitől (+1200 fuvarozó cég), hogy tudnak-e segíteni fuvarhoz, vagy éppen extra kapaciEzért arra gondoltak, hogy a cégek összekötését és a kapcsolatépítést “digitalizálják” egy Linkedin-hez hasonló, kereshető és szűrhető online cégadatbázis formájában azért, hogy a rendszernek minél többen és gyorsabban hasznát tudják venni.táshoz jutni ebben a nehéz időben. A felmerült igényekre úgy döntöttek, megpróbálnak gyorsan segíteni partnereiknek, és elkezdték manuálisan összekötni a keresletet a kínálattal.
Aki szeretne fuvarhoz jutni, vagy éppen szabad kapacitáshoz, és bővítené kapcsolatrendszerét, az most INGYEN tud regisztrálni a fleethero.net oldalán! A rendszer használata teljesen ingyenes minden fuvarozó, szállítmányozó és gyártó/kereskedelmi cég számára. Kapcsolati és cégadatokat csak regisztrált tagok láthatják, azaz zárt rendszer, így nem publikus a normál látogatók számára!
https://trans.info/hu/nagy-feket-nyomott-a-koronavirus-a-kozuti-kozlekedesben-181661#
Nagy féket nyomott a koronavírus a közúti közlekedésben
Március egészében közel 30 százalékkal esett vissza az e-matrica rendszerbe tartozó személygépjárművek forgalma a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. adatai szerint. A forgalomcsökkenés mértéke a tehergépjárművek esetében 1 százalékos volt.
A hazai személygépjárműveknél 22, a külföldieknél 50 százalékkal kevesebb áthaladást rögzítettek a NÚSZ fő-, illetve gyorsforgalmi utak portáljaira telepített kamerái.
Mivel a teherforgalom előtt a határt nem zárták le, idén március egészében a 3,5 tonnánál nehezebb e-útdíjas tehergépjárművek forgalomcsökkenése még mindössze 1 százalékos volt 2019 hasonló időszakához képest. Március utolsó két hetét vizsgálva a kép azonban teljesen más, a visszaesés drasztikus. Március első felében még nőni is tudott a forgalom, március utolsó hetében viszont már 210 ezerrel volt kevesebb a tehergépjárműves áthaladások száma, mint tavaly ilyenkor.
Kisebb adókat és türelmet kapnak a vállalkozások, visszaszivárog az 5 százalékos lakásáfa – újabb elemek derültek ki a gazdaságvédelmi csomagból
Alacsonyabb lesz a kiva és a szocho, nő a kedvezményes SZÉP-kártya keret, és a rozsdaövezetekben visszahozzák az ötszázalékos lakásáfát.
- Július 1-jétől 17,5 százalékról 15,5 százalékra csökken a szociális hozzájárulási adó (szocho) mértéke. Ez fél év alatt 160 milliárd forintot hagy a vállalkozásoknál.
- Lehetővé teszik, hogy ne május végéig, hanem szeptember 30-ig nyújtsák be a hazai cégek az éves beszámolójukat, és eddig kell bevallaniuk és befizetniük a társasági adót és a helyi iparűzési adót. Ez körülbelül 600 ezer cégnek és szervezetnek jelent adókönnyítést és likviditássegítséget, de nem vonatkozik a tőzsdei cégekre, a bankokra, a biztosítókra és a befektetési vállalkozásokra.
- Minden cég megtarthatja azt az adózói besorolást, amit tavaly megszerzett.
- Azok a munkavállalók, akik fizetés nélküli szabadságra kényszerültek, továbbra is jogosultak az egészségügyi ellátásra. Helyettük május 1-jétől a munkáltatónak kell megfizetnie a most havonta 7710 forintos egészségügyi szolgáltatási járulékot.
- Ha a vállalkozások a járvány miatt nehéz helyzetbe kerültek, kérhetik bármilyen esedékes adójuk mérséklését – a könnyítés vállalkozásonként legfeljebb 5 millió forint lehet.
- 5 millió forintos adótartozásig 12 havi részletfizetést is kérhetnek, vagy hathavi halasztást, ez esetben nem kell késedelmi pótlékot fizetniük.
- 2021-től a kisvállalkozásoknál 12 százalékról 11 százalékra csökken a kiva kulcsa. Ez több mint 50 ezer vállalkozást érint, körülbelül 10 milliárd forintos könnyebbséget jelent.
- Idén év végéig a turizmusban nem kell megfizetni az idegenforgalmi adót.
- Kedvezőbb lesz a SZÉP kártya igénybevétele: csökken az adókulcs (32,5 százalékról 15 százalékra), növekszik az elkölthető összeg (450 ezer forintról 800 ezer forintra), és amely cég 2020. június 20-ig utal pénzt a kártyára, annak nem kell szochot fizetnie.
https://forbes.hu/uzlet/az-epitoipar-meg-tartja-magat-de-koltsegesebb-lesz-mint-eddig/
Az építőipar még tartja magát, de költségesebb lesz, mint eddig
A februárt még többlettel zárta az építőipar, a koronavírus-járvány miatt azonban bizonytalan a jövő. A negatív tényezők mellett azért lehetnek pozitív fejlemények is, sok múlik az áprilisi adatokon.
Februárban 2,5 százalékos növekedést hozott össze az építőipar a januári hanyatlás után, áll a K&H elemzői klub gyorsjelentésében. Az év első két hónapjában a nyers adatok szerint mindössze 0,2 százalékos volt a növekedés. A szezonálisan (és munkanaphatással) korrigált mutató szerint januárhoz képest a februári növekedés meghaladta a 6 százalékot. Februárban a két fontos alágazat közül az épületépítéseknél 1,6, az úgynevezett egyéb épületek építésénél – amely magában foglalja többek között az út-, vasút- és közműfejlesztéseket – 4,2 százalékos volt a többlet.
Eddig az építőipar a 2016-os közel 20 százalékos visszaesés óta folyamatos és lendületes növekedést mutatott. 2017-ben 30 százalékos, 2018-ban 21 százalékos volt a növekedés, tavaly pedig 22 százalékos bővülés ment végbe.
Németh szerint noha valamennyi ágazat számára kulcskérdés, hogy mennyi ideig tart a járvány és milyen lesz a lefutása, az építőipar speciális helyzetben van. Ha hamar véget ér a válság, a komolyabb beruházásoktól nem állnak el a fejlesztők és utána hamar emelkedő pályára állhat az ágazat. Elhúzódó válság esetén azonban több nagy projekt is kieshet az ágazatból.
Rövidebb távon az is kérdés, hogyan alakulnak a kapacitások, például hogy a távozó külföldi munkaerőt sikerült-e pótolni. A folyamatban lévő projektek támaszt adhatnak az ágazatnak, ahogy középtávon szintén segíthetik a szektort az esetleges új állami beruházások, valamint az államilag támogatott hitelprogramokon alapuló céges fejlesztések is.
Az ukrán vendégmunkások hazatérése ugyan negatív hatással lehet a magyar építőiparra, a Nyugat-Európából visszaáramlott magyar munkaerő egy része azonban ezt ellensúlyozhatja.
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) idén az építőiparban 5-7 százalékos növekedéssel és 4600 milliárd forint körüli teljesítési értékkel számolt (volna) a tavalyi 4430 milliárd forint után. Koji László elnök szerint az ágazat idei teljesítményének megítélésben az áprilisi adatok (ezen belül is a megrendelés-állomány) alakulása lesz a vízválasztó. Március végén tapasztalták, hogy egyes megrendelőknél a munkák előkészítése lelassult, néhány helyen, főként a szállodaiparban és a vendéglátásban pedig előfordult, hogy a megrendelő felfüggesztette a munkákat. Arról is beszámolt, hogy a járványhelyzet miatt bonyolultabbá vált az anyagbeszerzés, a foglalkoztatás, a munkaszervezés, a logisztika, mindezek miatt idén az ágazat működése biztosan költségesebb lesz, mint az előző években.
HATÁRINFÓ
Ausztria: Sopron 1 óra/ki
Románia: Csanádpalota 1 óra/be
Szlovákia: Parassapuszta: ½ óra/ki; ½ óra/be; Rajka 1 óra/be
Üdv: