Covid 19 vegyes hírek a fuvarszakmáról

http://fuvarlevel.hu/kabinon-kivul-kotelezo-a-maszk/

Kabinon kívül kötelező a maszk

Április 23-tól kabinon kívül kötelező maszkot viselnünk Lengyelországban. Négykezes járat esetén a kabinban is viselnünk kell ezt a védőfelszerelést. Hasonló intézkedést vezettek be a német tagállamok is. A német fuvarozó szervezet  felhívja a sofőrök figyelmét arra, hogy a kabin elhagyásakor viseljék az a maszkot.

Dokumentálni kell a megállásokat

Litvániában április 22-től írásban rögzítenünk kell minden megállást. Erre nincs kötelező nyomtatvány, így akár egy fehér lapon is rögzíthetjük, hogy mikor, hol, miért és mennyi ideig álltunk meg. A szabály a tranzit és a litván célállomásra tartó fuvarokra is vonatkozik.

Finnország meghosszabbította az 561-es kedvezményeket

Finnország május 31-ig meghosszabbította a vezetési és pihenőidők kedvezményeit.  A részletek itt olvashatók.

Dánia elfogadja a lejárt jogosítványt

Dániában a vészhelyzet ideje alatt vezethetünk lejárt jogosítvánnyal is. A Dán Közúti Hatóság csupán arra kéri a nemzetközi sofőröket, hogy tartsák maguknál az európai bizottság közleménye szerinti igazolás mintát.

Igazolás: magyar (3. Melléklet)

Igazolás: angol (kattintsunk a “Template of Certificate for International Transport Workers” linkre)

Forrás: IRU

 

https://trans.info/hu/a-bag-intenzivebbe-teszi-a-kabotazs-ellenorzeset-182560#

Mind a német, mind pedig a francia szállítmányozói szervezetek követelik a kabotázs felfüggesztését, hogy megvédjék a belföldi szállítmányozó cégeket.

A járvány eredményeként a logisztikai társaságok a megrendelések visszaesését tapasztalják az ügyfeleik részéről, és félnek a veszteségektől, amelyeket a konkurencia szabálytalanságából következik, mint például a pihenő időszakok vagy a minimálbérre vonatkozó előírások be nem tartása.” – magyarázta a BAG a hivatalos sajtóközleményben.

A BAG úgy döntött, három helyen fog ellenőrzést fog végrehajtani, amelyeket jellenzően ostromolnak a teherautók. Többek között a Logport Duisburgban, amely Andreas Marquardt szerint jelenleg a „szociális dömping egy gócpontja”. Ezen felül a BAG hivatalnokai ellenőrizték a központot Mannheimben, és a Großmarkthallét Münchenben. Az ellenőrzéseket hétfőn hajtották végre, és tegnap a hivatal közzétette az eredményeket. Összesen 104 járművet ellenőriztek, ebből 51 volt német, 50 az EU országaiból, és 3 harmadik országból. A hivatalnokok 8 német és 13 külföldi kamion esetében állapított meg rendellenességet. A járművezetőkről szóló törvény (FPersG) betartását a BAG 21 német és 35 külföldi kamionos esetében ellenőrizték, és 3, valamint 13 esetben állapított meg szabálysértést.

 

https://infostart.hu/gazdasag/2020/04/27/jott-egy-becsles-arra-mennyiert-maradnak-itthon-a-kulfoldrol-hazatert-epitoipari-szakemberek

Jött egy becslés arra, mennyiért maradnak itthon a külföldről hazatért építőipari szakemberek

A nyugat-európai építőipari cégeknél mintegy 30 ezren vállaltak munkát, közülük most több ezren utaztak haza a járvány miatt.

Körülbelül az 1800-2000 eurós nettó bér (350 forintos euróárfolyamon 630-700 ezer forint) hetven százalékával lehet Magyarországon maradásra bírni a koronavírus-járvány miatt többségében Németországból, Ausztriából és Hollandiából hazautazott építőipari szakembereket - mondta a Világgazdaságnak a Maradj itthon! kampányt meghirdető, és annak élére álló KÉSZ Csoport vezérigazgatója.

a pénzen kívül a döntésüket sok más is befolyásolja.

Ilyen például, hogy a külföldön dolgozók munkájában rengeteg a bizonytalanság és a kompromisszum, ráadásul a hazaihoz képest nem feltétlenül komfortosak az életkörülményeik.

Sokszor az is kérdés, hogy meddig maradhatnak, kifizetik-e az útiköltségüket, szabályos lesz-e a foglalkoztatásuk, hányan és milyen körülmények között lesznek elszállásolva, kapnak-e ellátást, élelmet, vagy arra is költeniük kell.

Gyakran szembesülnek azzal is, hogy az ígért nettó bérük valójában bruttó, közben az egészségügyi ellátás és az életvitel külföldön nagyon drága. A KÉSZ Csoport vezetése a társaságot igazi alternatívának érzi a külföldről hazaérkezők számára, mert bejelentett munkaviszonyt, versenyképes bérezést és egyéb juttatásokat is kínál az alkalmazottaknak, akik biztonságos, hazai körülmények között, a szeretteikhez közel végezhetik ugyanazt a munkát, amiért adott esetben több száz kilométert utaznának.

Nyugat-európai építőipari cégeknél mintegy 30 ezren vállaltak munkát,

közülük most több ezren utaztak haza a járvány miatt - közölte a Világgazdasággal Koji László, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnöke, aki a Hazahívó börzék tapasztalatai alapján úgy véli, hogy a három-öt éves külföldi munkatapasztalat

itthon előrelépést és a szakmai előmenetelhez kapcsolódó magasabb fizetés lehetőségét ígéri. A hiány mérnökökből, középvezetőkből és jó szakmunkásokból a legnagyobb.

 

https://forbes.hu/uzlet/easyjet-koronavirus-tizenot-eve-tart-a-haboru-a-koronavalsagban-mar-a-tuleles-a-tet/

Tizenöt éve tart a háború, a koronaválságban már a túlélés a tét

Sir Stelios márciusban felvett 60 millió fontnyi (24 milliárd forintnyi) osztalékot, amely szinte szokásosnak nevezhető, mivel az elmúlt tíz évben 620 millió font jutott neki. Aztán ahogy egyértelművé vált a válság mélysége, ahogy két hónapra teljesen leállt az Easyjet is, egyre hangosabban kezdte követelni, hogy szabaduljon meg a cég a repülőgép-rendelésétől. Ez a 4,5 milliárd font értékű szerződés még 107 modern Airbusra szól és kétségtelen, hogy az új helyzetben hatalmas teher az Easyjetnek. Stelios rögtön megkapta, hogy legnagyobb tulajdonosként kicsit segíthetné a céget a kivett osztalék egy részéből, ő azt mondja, majd ha visszamondja a cég az Airbus-szerződést.A cégvezetés szerint tárgyalásos úton lehet módosítani az Airbusszal a szerződési feltételeken, e mellett igénybe veszi a cég a brit kormány által felállított mentőalap 600 millió fontos koronahitelét. Ezzel a cég szerint a likviditási helyzet megnyugtató, csak azt nem lehet tudni, naponta mennyi készpénzt éget a cég a földön állás időszakában. És azt se tudja egyelőre megbecsülni senki, hogy a nyárra várható lassú újraindulás után hány évig fog súlyos veszteségekkel repülni az Easyjet.Stelios nem is elégedett. Azt mondja, a brit adófizetőktől kapott 600 millió fontos kölcsönt arra használja az Easyjet, hogy kifizessen az Airbusnak 2 milliárdot, ennyi a cég kötelezettsége a következő két évben, amíg vissza kell fizetnie a koronahitelt. Még a szerződésmódosítás előtt azzal fenyegetőzött, hogy ha nem tudja a cég visszafizetni a hitelt, személyesen szétperli a döntéshozókat..

 

https://forbes.hu/uzlet/10-milliard-euros-allami-segely-mentheti-meg-a-lufthansat-a-csodtol/

10 milliárd eurós állami segély mentheti meg a Lufthansát a csődtől

A német légitársaság 10 milliárd eurós segélycsomagot kaphat a Reuters információi alapján. A cég még korábban szinte teljesen leállította a működést, készpénzállományuk pedig brutális sebességgel fogy.

Múlt hónapban, a Lufthansa vezérigazgatója, Carsten Spohr azt nyilatkozta, hogy azoktól az államoktól is segítséget kérnek, ahol a cégcsoportnak vannak leányvállalatai. Ausztria, Svájc és Belgium összesen 1 milliárd eurós hitellel támogathatja meg az anyacéget.

A mentőcsomag további részeként a Lufthansa 4 milliárd eurót kaphat a német gazdasági stabilizációs alaptól (ESF), és további 5 milliárd eurós hitelt a német állami banktól.

 

HATÁRINFÓ

Románia: Csanádpalota 1 óra/ki; Csengersima ½ óra/be, ½ óra/ki;

Szerbia: Tompa 2 óra/be

Ausztria: Hegyeshalom ½ óra/be